با اين هفت راهکار، فروش خود را به‌طور معجزه‌آسا افزايش دهيد!

با اين هفت راهکار، فروش خود را به‌طور معجزه‌آسا افزايش دهيد!

 دوشنبه 2 اسفند 1395 / بازدید 684 / نظرات 0 /

اولين و مهم‌ترين راه براي افزايش درآمد، فروش کردن بيشتر است و البته راهي براي رسيدن به اين منظور است که بر مشتريان خود بيفزاييد.

اولين و مهم‌ترين راه براي افزايش درآمد، فروش کردن بيشتر است و البته راهي براي رسيدن به اين منظور است که بر مشتريان خود بيفزاييد.
اگر صاحب يک رستوران هستيد چگونه مي‌توانيد مشتريان بيشتري را به خود جلب کنيد؟ اگر کارتان فروش قطعات يدکي است، چگونه مي‌توانيد بر فروش خود بيفزاييد؟ اگر کارهاي چاپي مي‌کنيد، چگونه مي‌توانيد مشتريان بيشتري را به موسس? خود بکشانيد؟ و…
کدام راهکار جديد مي‌تواند مشتريان بيشتري را جذب کارتان کند؟ شما چه تجربه‌‌هاي داريد؟
به مشتريان موجود بيشتر و با تکرار فزون‌تر بفروشيد
علاوه بر زياد کردن شمار مشتريان، مي‌توانيد به مشتريان فعلي خود فروش بيشتري بکنيد. هزينه‌هاي جلب مشتري مي‌تواند بسيار سنگين باشد. وقتي مشتري به‌خصوصي را جلب مي‌کنيد، دنبال راه‌هايي بگرديد که او از شما بيشتر خريد کند. علاوه بر افزايش فروش، اين فروش سودمندي بيشتري هم نصيب شما مي‌کند.
شخصي يک کارخانه توليد شمع داشت. کارش سودمند بود و فايده داشت، اما سطح فروش او در حد يک ميليون دلار در سال متوقف شده بود و نمي‌توانست از اين حد فرا‌تر رود. مشتريان او اغلب کارخانه‌داران بودند و در مراسم و اعياد خاص بر فروش شمع افزوده مي‌شد. اين شخص در حالي که ??هزار مشتري داشت، تصميم گرفت با اجراي برنامه تبليغاتي کاري کند که مشتريانش به دفعات بيشتري به او مراجعه کنند. او علاوه برتاکيد گذاشتن بر برخي از روزهاي تعطيل رسمي، روي جنبه‌هايي مانند جشن‌هاي تولد، ازدواج، سالگرد‌ها و غيره تبليغ کرد. سال بعد او توانست ? درصد بر خريداران خود بيفزايد، اما فروش او به دو برابر افزايش يافت.
شما چگونه مي‌توانيد کاري کنيد که مشتريان‌تان به دفعات بيشتري از شما خريد کنند؟ اينجا تجربه‌ها و ديدگاه‌هاي خود را بنويسيد.
فروش يک کالا يا خدمت ديگر
علاوه بر اضافه کردن به تعداد دفعاتي که يک خريدار از شما خريد مي‌کند، مي‌توانيد به مشتريان خود کالاهاي جديد هم بفروشيد. افزايش درآمد ناشي از مشتري موجود، روش ديگري براي رسيدن به فروش بيشتر است.
از خود بپرسيد: «اين مشتري فعلي من چه کالا يا کدام خدمات ديگر را مي‌تواند از من خريداري کند؟» مثلا کسي که اتومبيلش را به کارواش مي‌برد ممکن است به خريد روکش صندلي و يا خوش‌بوکننده‌ها نيز علاقه‌مند باشد. يا مثلا کسي که کفش مي‌خرد، ممکن است بخواهد کيف جديدي هم خريداري کند و… آيا شما اين روش را در کسب‌وکار خود پياده کرده‌ايد؟ چه نتايجي داشته؟ تجربه‌هاي ارزشمند خود را با هم? دوستداران مکتب کمال در ميان بگذاريد.
بر حجم فروش‌ها بيفزاييد
راه ديگري براي افزودن به فروش خود از هر مشتري، اين است که بر ميزان خريد او بيفزاييد. اگر توليدکنند? شمع که قبلا به او اشاره کرديم بتواند کاري کند که هر خريدار بر ميزان خريد‌هايش بيفزايد، فروش کلي خود را بالا مي‌برد.
شما چگونه مي‌توانيد بر حجم فروش خود به يک مشتري بيفزاييد؟ پاسخ‌هاي خود را اينجا بنويسيد.
قيمت کالاها و خدمات خود را افزايش دهيد
شايد ساده‌ترين راه کسب درآمد بيشتر، بالابردن قيمت محصولات و خدماتي است که توليد مي‌کنيد. سوال اينجاست: چگونه مي‌توانيد مشتريان خود را راضي کنيد که به قيمت بالاتري از شما خريد کنند؟
جواب ساده‌اي دارد: بايد کاري کنيد که مشتري ارزش بيشتري براي کالاي شما قائل شود. توجه داشته باشيد که رقابت، قيمت‌هاي شما را ديکته مي‌کند. بايد کاري کنيد که ميان کالا‌ها و خدمات توليدي شما و کالا‌ها و خدمات توليدي ديگران، تفاوت‌هايي در نزد مشتري ايجاد شود. براي رسيدن به اين مهم، مي‌توانيد بسته‌بندي خود را بهتر کنيد و يا بر کنترل کيفي کالاهاي خود بيفزاييد. و… شما در اين زمينه چه تجربه‌هايي داريد؟
بر سودمندي فروش‌هاي خود بيفزاييد
تا اينجا دربار? چهار روشي بحث کرديم که مي‌توانيد بر ميزان مداخل فروش خود بيفزاييد. اما نکته مهم براي هر تجارت در هر موسسه اقتصادي، جريان نقدينگي آن موسسه است. هر موسسه‌اي بايد تلاش کند که بر سود خود بيفزايد. علاوه بر افزايش فروش ناخالص، مي‌توايند بر حاشي? سود خود هم بيفزاييد. براي رسيدن به اين منظور، بايد بر فروش خالص خود اضافه کنيد.
سودمندي هر يک از مشتريان خود را بررسي کنيد. ممکن است به اين نتيجه برسيد که هر مشتري به انداز? متفاوتي از بقيه به شما سود مي‌رساند. بعضي از مشتريان خواهان خدمات پس از فروش بيشتري هستند. بعضي ديگر با توجه به سابقه‌شان امکان پس دادن محصول خريداري‌شده را دارند. حجم متوسط خريد مشتريان با هم تفاوت مي‌کند. به همين شکل، بعضي از مشتريان کالاهاي گران‌قيمت‌تري خريداري مي‌کنند.
هر يک از اين تغيير‌ها روي سوددهي هر فروش تاثير مي‌گذارند. در ضمن، سوددهي هر محصول و کالاهاي خود را مشخص سازيد. اگر بيش از يک محصول را تحويل بازار مي‌دهيد، متوجه مي‌شويد که بعضي از آنها در مقايسه با ديگران سود بيشتري عايد شما مي‌کنند. شايد باتوجه به قيمت‌هاي جاري، حاشي? سود آنها بيشتر است. اگر به کالاهايي که بيشترين سودمندي را براي شما دارند توجه کنيد و روي آنها فعال‌تر شويد، بر ميزان سود خود مي‌فزاييد.
آيا از سودمندي هريک از کالا‌ها و مشتريان خود آگاه هستيد؟ داشتن اين اطلاعات به شما کمک مي‌کند تا بر ميزان سود خود بيفزاييد و در آمد بيشتري کسب کند. شما چه نظري داريد؟
هزينه‌هاي فروش را کاهش دهيد
براي رسيدن به سلامتي بيشتر در فعاليت‌هاي اقتصادي، بايد کاري کنيد که مشتريان خود را با هزين? کمتري دست‌وپا کنيد. آيا مشتريان خود را مي‌شناسيد؟ آيا مي‌دانيد چگونه مي‌توانيد آنها را با هزينه‌هاي کمتري جلب خود کنيد؟
فرآيند‌هاي فروش خود را بررسي کنيد. آيا مستقيما فروش مي‌کنيد يا از طريق توزيع کنندگان اين کار را انجام مي‌دهيد؟ اگر کميسيون مي‌پردازيد، آيا رقم آن مطلوب است؟ به عبارت ديگر، آيا حق العملي که مي‌پردازيد به انداز? کافي بالا هست که فروشندگان خوبي را جذب شما کند؟ آيا هزينه‌هاي حق‌العمل شما به اندازه کافي کم هست که بتوانيد بر اساس آن عمل کنيد؟ آيا روشي براي اندازه گيري هزينه‌هاي فروش خود داريد؟ اگر نداريد، مي‌توانيد در اين خصوص اقدام لازم را به عمل آوريد و هزينه‌هاي فروش خود را بهينه کنيد. شما در اين زمينه چه تجربه‌هايي داريد؟ از تجربه‌هاي خود بنويسيد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

09100632307

s.azizolahi110@gmail.com