چهار روش براي افزايش سريع فروش

چهار روش براي افزايش سريع فروش

 دوشنبه 2 اسفند 1395 / بازدید 748 / نظرات 0 /

گر کسب‌وکاري را شروع کرده‌ايد و مشترياني داريد، بنابراين فروش شما قابل افزايش است. نکته مهم آن است که از روش‌هاي مناسب براي افزايش فروش استفاده کنيد.

اگر کسب‌وکاري را شروع کرده‌ايد و مشترياني داريد، بنابراين فروش شما قابل افزايش است. نکته مهم آن است که از روش‌هاي مناسب براي افزايش فروش استفاده کنيد. بعضي از اين روش‌ها بلافاصله فروش را افزايش مي‌دهند. حال به چهار روش اشاره مي‌کنيم.
?. چيزي با ارزش به مشتريان بدهيد که براي شما هزينه زيادي نداشته باشد
شما مي‌توانيد براي محصولات خود يک جايزه در نظر بگيريد و براي مدتي محدود به تمام کساني که از شما خريد مي‌کنند آن جايزه را نيز ارائه کنيد. جايزه مي‌تواند يک کتاب الکترونيکي کوتاه به‌ صورت PDF باشد که پس از هر خريد، به آدرس ايميل مشتري فرستاده شود. مثلا اگر مخلوط‌کن مي‌فروشيد مي‌توانيد راهنمايي تهيه کنيد و طرز تهيه چندين نوشيدني ميوه را که با مخلوط‌کن قابل تهيه است براي مشتري ارسال کنيد. اين کار براي شما هزينه چنداني ندارد و باعث افزايش فروش خواهد شد. اگر محصولاتي را مي‌فروشيد که کار با آن‌ها خيلي ساده نيست، مي‌توانيد طرز استفاده از وسيله را توضيح داده و آن را به صورت صوتي ذخيره کنيد. سپس راهنماي صوتي را روي سي‌دي به مشتريان بدهيد. مطمئن باشيد مشتريان براي افراد ديگر نيز، از کسب‌وکار شما صحبت خواهند کرد. نکته مهم آن است که به مشتريان يادآوري کنيد که شرط تعلق جايزه به آن‌ها آن است که خريد آن‌ها تا قبل از تاريخ مشخصي انجام پذيرد. بدين ترتيب فروش شما بلافاصله افزايش خواهد يافت.
?. به مشتريان غيرفعال بفروشيد
در هر کسب‌وکار ، مشترياني وجود دارند که ديگر خريد نمي‌کنند. طبق نظرسنجي که در آمريکا صورت گرفته، مهم‌ترين دليل آن، قطع ارتباط بين فروشنده و مشتري مي‌باشد. پس در ارتباط بودن با مشتريان کليدي مهم براي فروش بيشتر است. فهرستي از مشتريان غيرفعال تهيه کنيد و سپس براي آن‌ها يک کارت پستي بفرستيد و به آن‌ها يادآوري کنيد که براي شما باارزش هستند. همچنين مي‌توانيد يک فروش ويژه براي آن‌ها در نظر بگيريد تا دوباره به مشتريان فعال شما بپيوندند. راه ديگر آن است که با آن‌ها تماس بگيريد تا محصولات جديد را به آن‌ها معرفي کنيد. هميشه به خاطر داشته باشيد که فروش به مشترياني که حداقل يک‌بار از شما خريد کرده‌اند بسيار آسان‌تر از فروش به مشتريان جديد است. بنابراين هميشه با مشتريان ارتباط داشته باشيد و حتي اگر آن‌ها براي مدتي از شما خريد نمي‌کنند، باز با آن‌ها تماس گرفته و ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنيد.
?. هيچ‌گاه تخفيف ندهيد!
تخفيف يکي از هزينه‌هاي پنهان هر کسب‌و‌کاري است که در غالب موارد به آن اهميت داده نمي‌شود. به جاي دادن تخفيف، کالايي را معادل مقدار تخفيف به مشتري هديه بدهيد. مثلا اگر کالايي را ده هزار تومان مي‌فروشيد و مشتري تقاضاي تخفيف مي‌کند، به او يک کالاي هزارتوماني جايزه دهيد. با اين کار به جاي يک کالا دو کالا فروخته‌ايد و نکته مهم ديگر آن است که کالاي هزارتوماني براي شما هزينه‌اي کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفيف گرفتن خيلي زود به فراموشي سپرده مي‌شود، ولي هديه تا مدت‌ها در ذهن مشتري مي‌ماند و بهانه‌اي براي تعريف اين موضوع به ديگران مي‌شود. بنابراين به تخفيف به عنوان هزينه و ضرري جدي براي کسب‌و‌کارتان نگاه کنيد.
?. هنگامي‌که مشتري محصولي را مي‌خرد، محصولي ديگر نيز به او پيشنهاد کنيد
يکي از يافته‌هاي جالب من در زمينه بازاريابي، مشاهده حالتي به نام «حالت خريد» است. مشتري معمولا در ابتدا در حالت دفاعي است، سوالات زيادي مي‌پرسد، از محصول ايراد مي‌گيرد و وقتي بالاخره قانع شد که محصولي را بخرد، وارد «حالت خريد» شده است. در اين زمان خيلي راحت مي‌توان محصولات ديگري به او فروخت. همين موضوع باعث مي‌شود که وقتي شخصي يک دوربين عکاسي خريد بتوان به او يک کيف، باتري اضافي و سه‌پايه و … فروخت. مشتري براي خريد محصولات بعدي مقاومت نمي‌کند و وسواس زيادي نشان نمي‌دهد. بنابراين هرگاه مشتري کالايي را سفارش داد، کالاهاي مرتبط ديگري را به او توصيه کنيد. هيچ‌گاه پيش‌داوري نکنيد که چون مشتري در خريد اول مقاومت زيادي نشان داده، پس کالاهاي ديگر نخواهد خريد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

09100632307

s.azizolahi110@gmail.com