کسب رتبه اول در صفحات جستجو با رعایت 5 نکته کلیدی

کسب رتبه اول در صفحات جستجو با رعایت 5 نکته کلیدی

 جمعه 30 آبان 1399 / بازدید 954 / نظرات 0 /

برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند که میتوان این موارد را در پنج دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال،

با یک بررسی جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند که میتوان این موارد را در پنج دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.
1- سئو تکنیکال، ستون فقرات سایت شما شکننده است!

به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.
 
 
مواردی شامل رعایت استانداردهای HTML هنگام کدنویسی، بهینه سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت صفحات، نشانه گذاری استاندارد (Schema) و … را میتوان از مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال دانست که در کارگاه آموزش سئو تکنیکال بخش های مهمی از آن بررسی و آموزش داده میشود.
2- استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!
برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آن ها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.
3- تولید محتوا، ارزش آفرینی محتوایی یا بازاریابی محتوایی؟
پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمی‌کنند.
 
 
رعایت استانداردهای نگارشی، توجه به مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی، استفاده از عبارات هم خانواده و توصیفی، استفاده صحیح از تگ های هدینگ و پاسخ گویی به سوالات کاربران از مواردی هستند که هنگام تهیه محتوا باید به آن توجه کنیم.
4- لینک سازی، صندوق رأی آرا برای هر سایت
کیفیت محتوا و ساختار استاندارد موجب میشود که گوگل محتوای شما را به درستی درک کند، در بسیاری از پروژه های سئو میزان رقابت بالا نیست و رعایت همین نکات برای رسیدن به رتبه یک گوگل کفایت میکند ولی اگر این نکات توسط همه رعایت شد کدام یک مستحق جایگاه بهتر است؟
لینک سازی به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم میشود. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.
 
 
5- آنالیز و برنامه ریزی، سئو یک فرآیند پویا و همیشه در حال تغییر است!
در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند.
 
اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم. در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

09100632307

s.azizolahi110@gmail.com